onsdag 18 november 2015

Terrorn i Paris och media

Tittar på nyheterna och det enda som nu pratas om är terrorn och polisens arbete i Paris..


Har flyktingkrisen helt försvunnit nu?


Kan detta vara ett sätt för IS (ISIS) (muslimska intressen) att tona ner flyktingkrisen och sätta fokus på något annat.
( det tror jag nu inte men.....)
Varför jag kommer med detta är att jag ser inga nyheter om hur många som kommer till Europa samt att alla Regeringar nu bara pratar om att vi skall slå hårt mot Syrien och Irak för att bekämpa IS.

Ingenting angående den flyktingvåg som har varit ett så stort problem.

Men om IS har räknat med detta och har planer att skeppat flera terror grupper till Europa redan och kanske fortfarande gör då har detta tagit fokus från det.

Vet att de flesta länder nu säger att de förhöjt gränskontrollerna men vad innebär det för Sverige och EU har stickprovs kontrollerna övergått i regelrätta passkontroller i Sverige och har det inneburit att alla stoppas och kontrolleras som skall in i EU eller vad?

Hur många nya kommer varje dag till Sverige är det fortfarande 1500-2000 eller vad har hänt?

Blir lite undrande över hur media kan skifta fokus så fort och inte fortsätta att rapportera om det som har varit toppnyhet i flera månader och som jag tror fortfarande pågår. 
Nämligen flyktingvågen till Europa som i grunden är anledningen till terrorattentaten.

Jag undrar har båtarna över medelhavet från Turkiet till Grekland slutat komma efter attentatet eller fortsätter de att komma.

Om nu alla länder skall börja kriga i Syrien och Irak hur blir det då kommer inte alla att fly då inte bara IS menar jag.
Och vad har Eu för plan gällande de som redan har flytt till Europa är helt tyst om det sedan attentatet.
Bara för en vecka sedan var detta det som skulle bli den största utmanningen för EU under dess hela historia men idag verkar llt vara löst...

Konstigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar